Miele W 3825

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele W 3825 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

t*********@g******** 05-04-2024

Gewoon goed

Geschreven voor: Miele W 3825

Sinds 16 jaar draait mijn Miele W3825 als een zonnetje .Geen enkele reparatie. Wast nog net zo schoon als de eerste dag. Is stil bij wassen en centrifugeren. Ruikt fris van binnen en ziet er nog als nieuw uit. Gebruik ook alleen maar poeder wasmiddelen en was op diverse temperaturen. Om de drie maanden een reinigingsbeurt met machine reiniger. Dus een Miele is best wel een degelijke machine al kun je natuurlijk ook pech hebben.

Pluspunten

• Degelijk
  • Stil
  • zuinig

F. Albronda 03-12-2020

Miele Softcare system w3825

Geschreven voor: Miele W 3825

Had hoge verwachtingen, echter prijs-kwaliteit voor een Miele-produkt tegenvallend! Handleiding incompleet, Machine heeft een zeer korte levensduur (minder dan 5jaar).

Minpunten

• duur

Fleurchen 28-09-2020

Je betaalt te veel

Geschreven voor: Miele W 3825

Deze machine in 2009 gekocht met tot 10 jaar extra garantie, daar waren we blij mee want zodra de standaard garantie verlopen was ging de machine stuk. We hebben er een aantal keer een monteur bij gehad. Toen de extra garantie verliep viel t steeds meer op dat de was stonk nadat het uit de machine kwam. Weer allerlei keren een monteur erbij, lag aan over dosering, want 5% van de wasjes hadden we over gedoseerd, jaja een apparaat dat 1300 euro kost kan dus niet tegen een paar keer over doseren. En dan hebben wij niet het idee dat we ooit over gedoseerd hebben, maar dat terzijde. We moesten allerlei schoonmaak spullen kopen bij Miele, de machine regelmatig zonder was en poeder laten draaien op 95 graden, heel bewerkelijk en het loste niks op.
Onze Miele gaat na 11 jaar de deur uit en er komt nooit meer een Miele in, meer betalen doe ik graag voor een top product, maar mijn goedkope indesit ging lager mee, dus in dit geval weg gegooid geld.

Pluspunten

• Bijna alle vlekken gaan eruit
  • Zit degelijk in elkaar

Minpunten

• Vaak reparaties
  • Gewassen was stinkt
  • Te duur voor wat hij oplevert

stiena krol 27-07-2010
Geschreven voor: Miele W 3825

De miele w3825,wast lang niet schoon mijn witte was is lang niet schoon de vlekken gaan er niet uit .
En mijn bonte was is ook niet hoe het hoord ik heb altijd miele wasmaschines gehad maar zo ,n slechte was ervaring heb ik nog nooit gehad ,bij mij komt er nooit weer een miele in.

Sharpmaart2009 28-03-2010

Nu 28-3-2010. g\Gekocht 1-2-2008
Beloofd is beloofd, ik zou een vervolg geven op mijn bevindingen; Geen problemen,prima machine.
Stabiel, geruisloos. Wast schoon uiteraard afhankelijk van wasmiddel en temperatuur.
nog steeds blij mee.
Vreemd dat Miele almaar nieuwe types maakt. Zou veel goedkoper en zijn om geperfectioneerde 1 type machines te maken.
Bijvoorbeeld varierend kwa inhoud gewicht. Goed is goed. Toch? En de prijs kan dan ook zakken door de 1 type productie.Wat mij betreft is dat de W3825.

bbqueen 01-11-2009

---------- update review 01-11-2009 ----------

Machine nu een jaar in bezit en is een toppie, wast schoon, geen rare geluiden, genoeg was progamma's en belangrijkste nooit geen storing gehad ;-))

machine is wat je van miele mag verwachten dus een degelijke en goede machine.

---------- 1e review 12-08-2008 ----------
Sinds een paar dagen deze miele in mijn bezit, wat een schone was ipv mijn Bosch die overigens pas 3 jaar oud was.
Erg makkelijk te bedienen en een hoop extra;s, machine ziet er superdegelijk uit.

Moet zeggen na veschillende wasmachines, waaronder zanussi, indesit en bosch is dit echt een supermachine.

Zijn hoge levensverwachting moet hij nog waar gaan maken. Koop er wel 10 jaar extra garatnie bij.

sylvia3101 27-09-2009

--------- update review 27-09-2009 --------
Een geweldige machine, alle was brand schoon en wast gruisloos. Ik heb alle programma's inmiddels uit geprobeerd,echt een aanrader. ik was er nu 8 maanden mee en totaal geen spijt.

---------- oude review 07-01-2009 ----------
Sinds 27 dec. 2008
Na 16 jaar AEG voor de Miele gekozen door alle revieuws die jullie schrijven.Hij wast prima en is weer heerlijk stil(misschien over 16 jaar niet meer?) en heeft veel programma's vooral het jeans programma is een aanrader voor donker spijkergoed het komt er een stuk gladder uit.

Fam. Bos 29-01-2009
Geschreven voor: Miele W 3825

De machine wast zonder vlekkenmiddeltjes met 1 blokje ariël op zowel 40 als 60 graden met extra water niet schoon. Witte overhemden en T-shirts worden geel onder de oksels en vlekken gaan er niet goed uit, ook eenvoudige vetvlekken niet. De wolwas krijgt zelfs een simpele melk-spuug-vlek van een babytje er niet uit ????

De Miele monteur is langsgeweest en zegt dat de herrie bij het centrifugeren normaal is (ook bij een miele van 1300 euro). De wolwas wast nooit goed schoon volgens de monteur. En voor de gewone was moet je nooit het expres programma van 30 minuten gebruiken, want die is alleen om je was op te frissen, en niet om schoon te wassen. Volgens de monteur moet je altijd het hoofdwasprogramma van 1,5 uur gebruiken op minstens 60 graden met de functie extra-water, altijd 3 blokjes ariël gebruiken en vlekken voorbehandelen met vlekkenmiddel ???

Het komt volgens de Miele monteur doordat de machine's wel minstens de zuinigheid van een A-klasse moeten hebben om verkocht te kunnen worden, hierdoor gebruikt de machine zo weinig water dat de was niet goed schoon word, maarja, wel lekker zuinig en een A-label dus.

Miele levert dus een zuinige machine die niet schoon wast ? daar heb je dus niets aan en het kost je nog 1300 euro ook.

Dan kun je volgens mij beter een Indesit machine hebben die in 30 minuten op 40 graden met één blokje ariel zonder vlekkenmiddel wel schoon wast en wat meer (20 liter meer) water gebruikt maar wel alles in 30 minuten schoon wast.

Nu heb ik 1300 euro uitgegeven voor een Miele.
Ik ben voortaan 3x zo veel geld kwijt aan 3x zoveel ariël wasmiddel.
En ik moet voortaan dure vlekkenmiddeltjes gaan gebruiken. En mijn was duurt voortaan 3x zo lang (1,5 uur).

De Miele is uiteindelijk dus VEEEEEL duurder en wast niet goed schoon (maarja, gaat dan wel weer 10 jaar mee (helaas in dit geval)).

lmeuris 25-01-2009
Geschreven voor: Miele W 3825

na alle C9-troubles met onze AEG nu overgestapt op een MIELE. We zijn thuisgekomen! hij doet het geweldig: wast prima en dat ie beter droogt merk ik goed omdat de droger veel korter loopt.Het is wel een dure machine maar dat loont zich ook. We kopen er nog de 10 jaar garantie bij en dan zitten we gebeiteld. Alle instellingen zijn begrijpelijk en iedereen kan er mee omgaan. Ook is hij behoorlijk stil. Dat iemand problemen heeft met de kleine fluittoon tijdens 1600 toeren centrifugeren kan ik me nauwelijks voorstellen; dat hoort erbij.
een absolute aanrader ondanks de hoge aanschafprijs.

sylvia3101 07-01-2009

Sinds 27 dec. 2008

Dolf Okkerman 18-11-2008
Geschreven voor: Miele W 3825

Fantasche machine. De oude Miele was al 28 jaar oud en deed het nog.
Superstil, ook bij 1600 toeren. Dat geeft dan ook vertrouwen dat alles heel blijft. Ik heb een nadeeltje weten te ontdekken. Dekbedovertrekken gaan altijd vol met het kleinere spul zitten zodat je een grote prop krijgt die je bijna niet door het deurtje krijgt.

Caat 03-11-2008
Geschreven voor: Miele W 3825

Hier dan mijn beloofde revieuw.
Wat een fijne machine.Eigenlijk had ik voor een modernere look willen kiezen,maar ik denk dat we met deze wasmachine een degelijke vriend hebben voor de komende jaren!Mijn voornaamste reden om een Miele aan te schaffen was toch wel de roesvrijstalen trommel,en de zware kwaliteit van alle onderdelen.Heerlijk!En hij is ook lekker stil!Ik hoefde niet zo nodig een wasgoedbeladingssensor o.i.d.
Geen betuttel,ik weet zelf wel dat ik het goed doe.Maar verder is het apparaat simpel in de bediening.Mooie grote trommel in vergelijking met mijn vorige machine,ook fijn met een gezin!
Kortom een dikke voldoende!!!

Rianne W. 13-10-2008
Geschreven voor: Miele W 3825

Ideale machine! Hij is erg stil, zelfs met 1600 toeren! De programma's spreken voor zich, ik heb de machine nu al een aantal weken en heb de gebruiksaanwijzing er nog niet eens bij gehad, zo gemakkelijk! Voor elk type kleding heeft hij wel een programma.

Claudie 30-08-2008
Geschreven voor: Miele W 3825

tja....het kost wat maar dan heb je ook het beste! Andere machines die ik ooit gehad heb lijken ineens speelgoed. Aan echt alles zie je de kwaliteit. De machine is de wast nu de vlekken eruit die de vorige er niet uit kreeg. Is superstil en wat mij opvalt: de was ruikt ineens veel lekkerder. Zelfs mijn man vindt dat de witte was ook echt wit is nu.

Jaap molenaar 18-03-2008
Geschreven voor: Miele W 3825

Geinstalleerd en draaien maar, 1600 toeren, fluisterstil en perfect afgewerkt. Had hiervoor ook een Miele, die was 20 jaar oud. Ik hoop dat deze dat ook haalt

Miss gerrie 31-10-2007
Geschreven voor: Miele W 3825

Na jaren een aeg te hebben gehad nu over op miele .heb dit machine nu twee weken in gebruik en ik moet eerlijk zeggen hij bevalt prima . De was is goed schoon ,centrifuge makkelijk te regelen .Programma's makkelijk naar wens in te voeren en een ideal express wasje.Ik hoop dat de levensduur die miele beloofd ook gehaald word dan kan ik een flink aantal jaren wassen.

Jolanda en Rob 28-09-2007
Geschreven voor: Miele W 3825

Ik ben al jaren aan het wassen met een machine maar nu ik deze miele heb weet ik gelijk dat ik al die andere jaren het slecht heb gehad, wat is deze miele toch geweldig de was is super schoon en niet gekreukeld, de wasmachine is zo stil dat ik soms ga kijken of die het wel doet echt een geruisloos super apparaat en inderdaad de slogan MIELE ! er is geen betere komt helemaal tot zijn recht.

Joke Smit 08-06-2007
Geschreven voor: Miele W 3825

Na lang zoeken welke machine ik zou kopen is de keus op de 3825 gevallen. Heeft veel bruikbare programa's.
En wat ik ook heel belangrijk vind een hoog toeren tal 1600.
Wat het geluid betreft is gewoon minimaal.
Ik ben er erg blij mee en hoop op vele jaren was plezier.
Waar ik nog wel over twijfel is of ik een verzekering bij Miele zal nemen.